Det bokningsbara bordet från Kittelfältet flyttar till Smaka på Värmland

Under evenemanget Smaka på Värmland 28-29 september flyttar det bokningsbara bordet som varit en del av Visit Swedens kampanj The Edible Country från Kittelfältet till Gustavsvik.

The Edible Country - naturens egen restaurang

Det bokningsbara bordet i naturens egen restaurang har nu stängt för säsongen. Från maj till september har det varit öppet för gäster att boka en plats vid bordet. Gästerna har kunnat boka till allt från cookingkit till egen kock och naturguide för att utöka sin måltidsupplevelse i den svenska naturen.

Vid Kittelfältet i naturreservatet vid Brattforsheden har besökarna haft möjlighet att upptäcka nya spännande råvaror och laga mat tillsammans med vänner, familj eller företaget mitt ute i den värmländska naturen i Värmlands egen gör-det-själv-restaurang. Totalt har det ingått tretton bord i Visit Swedens kampanj, placerade i olika miljöer på olika platser i Sverige.

Det värmländska bordet har under säsongen haft 239 bokade gäster fördelat på 46 bokningar under de onsdagar och söndagar det hållit öppet. Ungefär hälften av bokningarna har varit utländska besökare och resten från Sverige. Bland bokningarna hittar vi besökare från Storbritannien, Argentina, Norge, Frankrike, Danmark, USA och Österrike.

Boka VIP-plats under Smaka på Värmland 28-29 september vid Gustavsvik

Under Smaka på Värmland kommer matfestivalens besökare att kunna köpa en VIP-plats till bordet och där avnjuta den mat som bland annat Alexandra Zazzi tillagar på scenen.

Under festivalhelgen dukas bordet upp i fem omgångar och vid bordet finns plats för åtta gäster. Biljetterna till VIP-platsen kan inte förbokas utan säljs enbart på plats vid scenen under matfestivalen.

Till nästa år kommer bordet att flyttas men denna plats är ännu inte officiell.