Agda PS på rekommendation

Part Construction AB har valt Agda PS för sin hantering av lön, tid och resor. Affären stärker ytterligare Visma Agdas position som en av de ledande leverantörerna av system och tjänster inom lön- och personalområdet på den svenska marknaden.

Hos Part Construction AB produceras varje månad cirka 250 löner i det nya HR-systemet. Bland annat gör beredning och elektronisk attestering ute på avdelningarna att arbetet nu digitaliserats och blivit mer effektivt. Via de nya tidterminalerna håller medarbetarna lätt koll på sina tidssaldon och all information är mer tillgänglig än tidigare.

Ett system – en helhetslösning
− Vi valde Agda PS efter en rekommendation från ett annat företag här i Kalix. Det är ett system som levererar en helhetslösning och vi upptäcker hela tiden nya bra funktioner, säger Jonas Larsson, ekonomichef hos Part Construction och projektledare för införandet i organisationen.

Visma Agdas kunder finns inom flera branscher och verksamhetsområden. Som exempel kan nämnas företag som Boliden Mineral, SCA, Bilia, Pågen, Kinnarps och Hemtex. 525 000 löntagare får sina löner från Agda PS. Företaget ingår sedan april 2012 i Vismakoncernen och byter inom kort namn från Agda Lön AB till Visma Agda AB.

Part Construction AB
har sedan 1989 bedrivit tillverkning av prefabricerade badrumsmoduler till hotell, vårdhem, bostadsfastigheter och studentbostäder med produktion i Kalix. Företaget omsätter cirka 442 miljoner kronor, sysselsätter omkring 250 personer och producerar ca 140 badrumsmoduler i veckan. Läs mer på www.partab.nu

Björn Mattsson, vd för Visma Agda, 0431-44 94 00, bjorn.mattsson@agda.se
Jonas Larsson, ekonomichef hos Part Construction AB, 0923-795 99, jonas.larsson@partab.nu