Arbetskläder in i Vismas sortiment

Visma har tecknat avtal med Kwintet, leverantör av arbetskläder till företag. Avtalet innebär att Visma nu kan erbjuda små och medelstora företag förmånliga priser på en kollektion arbetskläder med Kwintets varumärke Wenaas.

– Arbetskläder har haft stor efterfrågan bland våra kunder, och vi är därför glada över att kunna presentera Kwintet som ny leverantör. Detta är ett starkt avtal som kommer att göra skillnad för våra kunder, säger Henrik Salwén, vd för Visma Advantage.

Ett helt nytt avtalsområde
Avtalet med Kwintet ger de som är kunder hos Visma Advantage tillgång till ett helt nytt avtalsområde. Kwintet är dessutom en stark aktör inom arbetskläder.

– Vi vet att många kunder hos Visma Advantage har efterlyst en leverantör av arbetskläder och då detta är ett helt nytt avtalsområde för kunderna ser vi mycket positivt på vårt samarbete, säger Marko Ruotsalainen, Key Account Manager på Kwintet Solutions.

Många kunder gör det möjligt
Den stora mängden kunder hos Visma Advantage medför att man har kunnat förhandla fram ett avtal med priser och villkor som är på samma nivå som för ett företag med över 800 användare av arbetskläder.

Visma Advantage gör upphandlingar av ramavtal för över 9 000 små och medelstora företag och organisationer. Avtalen finns tillgängliga i Visma Advantages inköpsportal.

Verksamhet i 18 länder
Kwintet har verksamhet i 18 länder och finns representerat i bland annat Norden, Europa, USA och Asien.

– Vi såg en spännande ny möjlighet i att samarbeta med Visma Advantage, som har en bred och växande kundbas. Med Visma Advantage som samarbetspartner kan vi bearbeta marknaden på ett nytt sätt, säger Marko Ruotsalainen.

Henrik Salwén, vd för Visma Advantage AB, 0708-16 66 11, henrik.salwen@visma.se
Marko Ruotsalainen, Key Account Manager Kwintet, 033-20 22 00, marko.ruotsalainen@kwintet.com