Ballingslöv väljer Agda PS för sitt löne- och HR-arbete

Ballingslöv AB valde löne- och HR-systemet Agda PS från Visma när de ville fortsätta utveckla sina HR-processer. Affären stärker ytterligare Vismas position som en av de ledande leverantörerna av system och tjänster inom löne- och personalområdet på den svenska marknaden.

– Vi är väldigt glada att få förtroendet att leverera ett funktionellt och flexibelt system till Ballingslöv, säger Sofia Gerstenfeld, vd på Visma Agda.

Viktigt med bra verktyg i HR-arbetet
I dag hanterar HR-avdelningen cirka 450 löner varje månad inom fyra olika avtalsområden. I takt med att företaget växter ställs också nya krav på löne- och HR-systemet. Goda referenser i det egna nätverket bidrog till att valet föll på Agda PS, liksom kundnärheten. Ballingslöv har även valt tjänsten Visma.net Expense för hanteringen av sina reseräkningar.

─ Vi sökte ett system som inte bara var lön utan också stödjer våra HR-processer. Valet föll på Agda PS för att det är ett bra, smidigt och tryggt system som vi kan växa med. I Agda PS har vi nu förutom lönedelen fått verktyg för att hantera medarbetarsamtal, kompetenskartläggning och utbildningsadministration, säger Inga Pettersson, personalchef på Ballingslöv.

Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Agda, 010-141 15 01
Inga Pettersson, personalchef på Ballingslöv, 0451-462 52

Ballingslöv är en av de största aktörerna i Skandinavien inom köks-, badrums- och förvaringslösningar. Av Ballingslövs totala försäljning härrör huvuddelen från den svenska marknaden. Varumärket Ballingslöv har en stark position och är känt för sin höga kvalitet och finish, sin goda design och för att erbjuda ett av marknadens mest flexibla sortiment. Ballingslöv AB ingår i koncernen Ballingslöv International AB.

Visma Agdas kunder finns inom flera branscher och verksamhetsområden. Som exempel kan nämnas företag som Boliden Mineral, SCA, Bilia, Pågen, Kinnarps och Hemtex. Var fjärde löntagare i Sverige inom den privata sektorn får sin lön via systemet. Det innebär att ca 5 000 svenska företag och organisationer använder Agda PS. Företaget ingår sedan april 2012 i Vismakoncernen.