Detta är ett pressmeddelande från Vismas nyhetstjänst

Visma har nu säkerställt att kunderna kan fortsätta med elektroniska girobetalningar. Det innebär att Visma kan erbjuda alla småföretag en smidig betalningslösning när nuvarande modembaserade bankgirosystem stängs ner till våren. Bakgrunden är att Bankgirocentralen den 31 mars 2007 lägger ner den modembaserade tjänst som går under namnet Telebankgirot. Den ersätts med en internetbaserad lösning kallad Bankgiro Link. För ett stort antal företag, föreningar och organisationer innebär detta att de måste byta betallösning. - Eftersom Visma har tiotusentals användare av program som exempelvis SPCS Administration och XOR Compact har det varit självklart för oss att se till att de får en ny och smidig lösning för sina betalningar, säger Rolf Dahlberg, vd i Visma Spcs och Visma Xor. Vi har valt en lösning från Diamo, som är samarbetspartner till Visma sedan flera år, för att kunna erbjuda den bästa lösningen för Bankgiro Link. Med direktinloggning till internetbankerna och den nya bankgirokopplingen stödjer Visma alla viktiga betalsätt: Bankgiro Link, Plusgirots system samt betalning via internetbankerna. - Det innebär att användare av Vismas programvaror har fortsatt tillgång till moderna och säkra system, säger Rolf Dahlberg. De nya betallösningarna kompletterar de tjänster som Visma redan erbjuder sina kunder i form av standardiserade lösningar för elektronisk fakturering och dokumenthantering. För mer information kontakta Rolf Dahlberg, vd Visma Spcs och Visma Xor, 0470-70 60 39, rolf.dahlberg@visma.se Visma ger företag, offentlig verksamhet och föreningar effektiva lösningar för ekonomisk administration och verksamhetsstyrning. Vismakoncernen har drygt 2 400 anställda i Norge, Sverige, Finland och Danmark. I Sverige sysselsätts 620 personer. Läs mer på www.visma.se.

• Växjö