Expanderande redovisningsgrupp växer med Visma

Bokagruppen, som är en av Sveriges mest expansiva, samverkande redovisningsbyråer, går över till programvaror från Visma Spcs. Beslutet har tagits efter en ingående analys av lösningar från olika leverantörer på marknaden.

- Utvärderingen visade att Vismas kombination av lokalt installerade program och tjänster via internet ger oss de bästa redskapen och det mest effektiva arbetsflödet, säger en av delägarna, Stefhan Rosén vid Bokagruppens kontor i Oskarshamn.

Avtalet mellan Visma Spcs och Bokagruppen ger byråerna i gruppen tillgång till marknadens bredaste kombination av programvaror och internettjänster.

I paketet ingår Visma Klient, Visma Administration, Visma Compact, Visma Tid, Visma Lön 600, Visma Analys, Visma Bokslut, Visma Skatt Proffs, Visma Anläggningsregister samt Visma Byråstöd. Det senare består av internettjänster för bland annat kundkontakter, rapportering och lönefunktioner.

- Detta är en viktig affär för oss, säger Niklas Örnblom, försäljningschef mot byråer hos Visma Spcs. Bokagruppen blir en av första byråerna som tar ett helhetsgrepp över sitt datastöd med vår nya integrerade byrålösning.
Bokagruppens utvärdering av produkter och tjänster från en rad namnkunniga leverantörer gjordes under förra året. Tilltalande prissättning och en stark ställning på marknaden var viktiga inslag i fördelsbilden för Visma Spcs.

- När vi tittade på alla delarna var Vismas koncept mest slagkraftigt och bäst för oss, säger Stefhan Rosén. I det sammanhanget framhåller jag även den utmärkta supporten som en av de avgörande faktorerna i vårt val.

För mer information kontakta:
Rolf Dahlberg, vd Visma Spcs, 0470-70 60 39, rolf.dahlberg@visma.se
Niklas Örnblom, försäljningschef byrå Visma Spcs, 0470-70 60 00, niklas.ornblom@visma.se
Stefhan Rosén, Bokagruppen, 0491-76 73 84, stefhan.rosen@bokagruppen.se

Bokagruppen bildades 2004 av fyra mindre redovisningsbyråer, som sedan dess vuxit med ett antal nya byråer varje år. Bokagruppen har ett 70-tal medarbetare i Hultsfred, Jönköping, Kalmar, Nässjö, Oskarshamn, Stockholm, Torsås, Växjö, Älvsjö, Vallentuna och Örby. Affärsidén är att ge den enskilda byrån tillgång till gruppens samlade resurser och kunnande, vilket ger mervärden för kunderna.

• redovisning
  • rådgivning