JB Education utökar samarbetet med Visma

JB Education använder idag affärssystem och fakturahanteringssystem från Visma. Nu utökas samarbetet med Visma till att även omfatta outsourcing av lönehantering. JB Education får därmed sina behov av webbaserade system för tidsrapportering, resor och utlägg tillgodosedda i en enhetlig miljö.

− I samband med att nuvarande outsourcingavtal för vår lönefunktion började gå mot sitt slut gick vi ut med en förfrågan för lönefunktion inklusive webbaserade system för tidsrapportering, resor och utlägg. Vi sökte en helhetslösning med en outsourcingleverantör som kunde bidra med den bästa lösningen för lönehanteringen. Vi fann det hos vår nuvarande leverantör Visma. Genom valet av Visma kan vi öka kvaliteten i leveransen genom en enhetlig miljö till ett konkurrenskraftigt pris. Vi får en kundansvarig för hela leveransen, fortsätter Peter Ryman, CFO på JB Education.

Bland de största
JB Education är ett av Sveriges största utbildningsföretag. I koncernen finns 5 grundskolor och 31 gymnasieskolor, varav JB Gymnasiet, med 30 skolor från Ystad till Skellefteå, är Sveriges största gymnasieskola. I koncernen finns även eftergymnasial utbildning inom arbetsmarknadsutbildning, komvux, yrkeshögskola samt företagsutbildning.

− JB Educations utökade samarbete med Visma bekräftar våra kunders ökade behov av en leverantör som kan erbjuda ett spektrum av system och tjänster inom administrationen. Effekten blir färre kontaktytor, ökad kontroll och bättre kvalitet förklarar Magnus Hedlund, vd för Visma Services AB.

Magnus Hedlund, vd för Visma Services AB, 0708-32 28 68, magnus.hedlund@visma.se
Peter Ryman, CFO för JB Education AB, 0704-62 52 34, peter.ryman@jbeducation.se