Kafferosteriet Johan & Nyström väljer Visma Business

Kontroll och automatiserade processer var de viktigaste ingredienserna när Johan & Nyström kafferosteri valde nytt affärssystem. Affärssystemet kommer även att effektivisera administrationen av lagret från råvaru- till färdigvarulager.

Johan & Nyström kommer från Visma Administration 2000 och tar det naturliga steget upp i affärssystemet Visma Business med hjälp av Vismapartnern SLLOP. Företaget valde också att komplettera med kassalösning, fakturahantering och rapportsystem som är helintegrerade med affärssystemet.

− Det förra systemet blev trögt med en massa manuella processer. Med Visma Business sparar vi tid och pengar med automatiserade flöden från vår kassa och fakturahantering, menar Johan Damgaard, vd på Johan & Nyström. Vi får dessutom full koll med rapportsystemet utan någon manuell handpåläggning.

Projektet kommer att påbörjas innan sommaren och kommer gradvis att implementera de olika delarna i lösningen.

− Vi är jätteglada för att Johan & Nyström valde att gå vidare i Vismafamiljen, säger Carola Lissel, vd för Visma Software. Detta visar, än en gång, att Visma erbjuder lösningar för både stora och växande kunder.

Johan Damgaard, vd för Johan & Nyström, 0768-25 50 02, johan.d@johanochnystrom.se
Carola Lissel, vd för Visma Software AB, 0704-26 61 16, carola.lissel@visma.com

Om Johan & Nyström
Johan & Nyström grundades av ett gäng liksinnade kaffeentusiaster i november 2004. De är ett ungt gäng som vill förändra den svenska kaffekulturen, bryta kaffets anonyma status och förmedla en känsla av hantverk. Och rosta exklusivare, godare, roligare, rättvisare och mer ekologiskt kaffe. Det senaste konceptet JN at Work vänder sig specifikt mot Sveriges kontor, som eftersträvar en godare kopp kaffe. Läs mer på www.johanochnystrom.se eller www.jnatwork.se
Ett par pressbilder från Johan & Nyström finns på länkarna nedan. Fler bilder finns på deras egen hemsida.