Miljöbutik med hundra procent självbetjäning

Vismas butiksdatalösning för självbetjäning, Visma Self Service, blev valet när Green Matmarknad häromdagen öppnade butik i Malmö. Butiken är uppbyggd med hundra procent självservice och kortbetalning.

Green Matmarknad har en tydlig vision kring ekologiska varor och miljö, men vill också vara i teknikens framkant och underlätta för sina medarbetare att lägga tid på rätt saker och ge kunderna god service.

De viktigaste kraven har varit enkelhet och tidsbesparing, både för kunderna och för butiken. Det faktum att fler medarbetare kan arbeta aktivt ute i den 2 000 kvadratmeter stora butiken i stället för att sitta i kassan leder till bättre kundservice och smidigare varuflöde.

Visma har utvecklat butiksdatalösningen Visma Self Service (VSS) och ansvarar även för installation och drift av denna. ITAB Shop Concept, som är samarbetspartner till Visma, har stått för installation och leverans av de sex självbetjäningsenheterna i butiken där Green Matmarknad blir den första att använda obemannade kassadiskar med varuband på den svenska marknaden.

Henrik Larsson, vice vd/Director of Sales, Visma Retail, +46 730 57 02 22, henrik.larsson@visma.se