Ny butiksteknik ger konkurrensfördelar i detaljhandeln

Att få lönsamhet i detaljhandeln handlar både om att öka försäljningen och att få en effektiv drift av butiker och e-handelsplatser. Modern teknik kan både öka kundupplevelsen och försäljningen.

Med målet att skapa konkurrensfördelar i detaljhandeln lanserar Visma den flexibla butiksdatalösningen Visma Integrated Retail Business. Den är en paketerad helhetslösning som levereras i form av en tjänst till en fast månadskostnad per kassa.

Helhetslösning för detaljhandeln
Lösningen består av färdiga moduler, där tekniken möjliggör ökad kontroll och försäljning − en komplett butiksdatalösning för drift av handel med affärssystemet i centrum. Vidare finns funktioner som exempelvis digitala butiksskärmar, elektroniska hyllkantsetiketter, kundräknare, handburna enheter, e-handel och mobila betalningar integrerade i lösningen.

− Vi ger handlaren en helhetslösning som bidrar till ökad kontroll och flexibilitet. Genom att tänka helhet hjälper vi handlaren att dra nytta av det integrerade dataflödet och upptäcka hur smart funktionalitet bidrar till en mer effektiv butiksdrift och därmed en mer lönsam verksamhet, säger Mikael Ljungar, ansvarig för segmentet små och medelstora företag hos Visma Retail.

Användarvänligt och smidigt
Visma Integrated Retail Business samlar all information på ett ställe, med realtidsrapporter som ger kontroll på hela verksamheten. Konceptet bygger på en integrerad molnlösning som innebär att handlaren överallt har tillgång till det internetbaserade systemet. Detta levererar kompletta underlag och analyser för beslut och optimerad hantering av exempelvis lager, varuflöden och sortiment.

− Det är en skalbar lösning att växa i och som inte kräver några stora initiala investeringar. Den kompletterar Visma Retails portfölj, eftersom den är anpassad till små och medelstora kedjor och butiker, säger Peter Fischer, ansvarig för retailverksamheten inom Vismakoncernen.

Visma finns med på Butiksleverantör-mässan den 13-14 mars i Kista. På 50 kvadratmeter presenterar vi vår senaste butikslösning Visma Integrated Retail Business. Besök oss på plats F:20!

Mikael Ljungar, ansvarig för SME- och mikrosegmentet hos Visma Retail, 0709-25 32 78, mikael.ljungar@visma.se