Revisorns bästa verktygslåda

Nu gör Visma Spcs livet enklare för landets revisionsbyråer och lanserar Visma Byråpaket Revision − det kompletta paketet innehållande alla verktyg en revisor behöver.

– Vi har fått många förfrågningar om just den här typen av paket. Revision och redovisning är ofta olika funktioner inom samma byrå så det finns ett stort behov av att låta revisorer och redovisningskonsulter arbeta med en gemensam, integrerad lösning. Visma Byråpaket Revision erbjuder revisorerna dessa fördelar, och det i form av marknadens mest prisvärda paket, säger Maria Nickolausson som är försäljningschef på Visma Spcs.

Kombinationer med nya möjligheter
Huvuddelarna i Visma Byråpaket Revision är Visma Revision och Visma Byråstöd. Visma Revision följer revisionsstandarden ISA och effektiviserar revisioner i små och medelstora bolag medan Visma Byråstöd ger full kontroll över uppdrag och kunder i en modern byrås verksamhet.

Med i paketet följer dessutom alla de verktyg som ingår i Visma Byråpaket Komplett. Tillsammans ger dessa flera nya möjligheter för revisorn. Här är ett urval:

• Kundhanteringssystem på köpet – kombinationen av Visma Revision och Visma Byråstöd ger en samlande kundöversikt med full kontroll över alla uppdrag och möjlighet att kommunicera med kunder direkt via programmet.
  • Granska bokslutsarbetet direkt – Visma Revision samarbetar med Visma Bokslut och kan hämta in färdiga bokslut med årsredovisningar och bilagor direkt i revisionsprogrammet.
  • Lättare hitta avvikelser – Visma Analys kan analysera konton och nyckeltal och ger även möjlighet att djupdyka i kundernas redovisning med sökningar efter avvikelser. Det går även att skapa olika analyspaket för olika företagsformer eller branscher.

Visma Byråpaket Revision kostar 14 550 kronor per år för en användare – mindre än en tredjedel av de ordinarie priserna per program – och 4 725 kronor per ytterligare användare.

– Jämfört med våra ordinarie priser innebär detta att flertalet program följer med utan extra kostnad. Dessutom ingår tillgång till vår kvalificerade support för alla medföljande program, tillägger Maria Nickolausson.

Rolf Dahlberg, vd för Visma Spcs AB, 0470-70 60 39, rolf.dahlberg@visma.se
Maria Nickolausson, försäljningschef hos Visma Spcs, 0470-70 61 17, maria.nickolausson@visma.se