Rob Nixon till Vismas event om redovisningsbyråernas framtid

Den 9 november går Vismas event Forward 2016 av stapeln på Fotografiska i Stockholm. Huvudtalare är företagaren och författaren Rob Nixon – som i över två decennier har hjälpt redovisningsbyråer i Australien, USA och Storbritannien att ställa om till mer digitaliserade arbetssätt.

– Vi är oerhört stolta över att kunna presentera ett namn som Rob Nixon. Hans gedigna erfarenheter av att lotsa redovisningsbyråer genom digitalisering och ökad automatisering är ovärderlig – oavsett hur långt din byrå har kommit i omställningen, säger Daniel de Sousa, vd för Visma Spcs.

Redovisnings- och revisionsbranschen står inför förändringar i och med digitaliseringen. Stiftelsen för strategisk forskning placerar bokförings- och redovisningsassistenter på andra plats på listan över jobb som helt eller delvis kommer att förändras när automatiseringen ökar.

Rob Nixon är visionären och författaren bakom boken Remaining Relevant - en framtidsvision av redovisningsbranschen. På Forward 2016 ska han prata om hur redovisningsbyråerna kan bli en del av den digitaliserade och automatiserade värld de befinner sig i och hur de kan bli en digital redovisningsbyrå.

Andra talare är Anna-Bella Packwood, Deskjockeys, Bengt Skough, Far, Stefan Andersson, KPMG och Daniel de Sousa, Visma Spcs vd. Moderator är Ulrika Fjällborg, frilansjournalist och tidigare redaktör på Veckans Affärer.

Vill vara drivande
Som i alla branscher som befinner sig i förändring, finns ett behov av vägledning bland landets redovisnings- och revisionsbyråer.

– Utvecklingen går fort och Visma vill vara drivande i att underlätta för redovisnings- och revisionsbranschen att ställa om. Den som besöker Forward 2016 får en god inblick i vilka möjligheter som digitaliseringen faktiskt innebär, säger Daniel de Sousa.

Med webblösningen Visma Advisor får redovisnings- och revisionsbyråerna full koll på kunder, uppdrag och tidsredovisning. I kombination med Visma eEkonomi, Visma Ekonomiöversikt och Vismas appar har byråerna redan i dag bra verktyg för att möta framtidens krav och arbeta på ett modernt sätt.

Du anmäler dig till Forward 2016 här.

Daniel de Sousa, vd för Visma Spcs, 070-335 86 84, daniel.de.sousa@visma.com
Maria Nickolausson, försäljningschef Redovisnings- och revisionsbranschen 070-377 77 58, maria.nickolausson@visma.com

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 400 000 nordeuropeiska kunder använder våra produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 använder oss som hostingpartner. Vi är 7 400 anställda och omsatte 8 338 miljoner norska kronor 2015.