Stort intresse för Vismas event Forward 2016

Den 9 november är det dags för Vismas event Forward 2016 på Fotografiska i Stockholm. Det blir en dag med inspirerande föreläsningar och framåtblickande tankar om redovisnings- och revisionsbranschens framtid och möjligheter. Intresset har varit så stort att eventet redan är fullbokat.

– Vi vet att många inom branschen vill ha vägledning. Att så många tycker att Forward 2016 kan bidra med det gör oss både glada och stolta, säger Visma Spcs vd Daniel de Sousa.

Redovisnings- och revisionsbranschen står inför ett vägskäl i och med digitaliseringen och ökad automatisering. Ska man fortsätta som tidigare eller ta steget framåt och bli en digital byrå?

För första gången någonsin kommer Rob Nixon till Sverige. Han är företagaren och författaren bakom boken Remaining Relevant - en framtidsvision av redovisningsbranschen. I mer än två decennier har han lotsat redovisningsbyråer i Australien, Storbritannien och USA genom digitalisering och ökad automatisering.

Andra talare på Forward 2016 är Anna-Bella Packwood, Deskjockeys, Bengt Skough, Far, Stefan Andersson, KPMG och Daniel de Sousa, Visma Spcs. Moderator är Ulrika Fjällborg, frilansjournalist och tidigare redaktör på Veckans Affärer.

– Utmaningarna har länge stått i centrum. Med Forward 2016 och vårt framtida erbjudande vill vi i stället rikta uppmärksamheten mot vilka möjligheter byråerna har när de ställer om till mer digitaliserade arbetssätt. Därför lanserar vi Visma Advisory Tools under nästa år, säger Daniel de Sousa.

Visma Advisory Tools är ett nytt verktyg som helt automatiserar det löpande arbetet, kapar arbetstoppar i samband med bokslut och deklarationer samt ger en jämn arbetsfördelning över året. Rapporteringen av avvikelser sker automatiskt. Verktyget kommer att fungera som en integrerad del i Visma Advisor, som ger redovisnings- och revisionsbyråerna full koll på kunder, uppdrag och tidredovisning.

Daniel de Sousa, vd för Visma Spcs, 070-335 86 84, daniel.de.sousa@visma.com
Maria Nickolausson, försäljningschef Redovisnings- och revisionsbranschen, 070-377 77 58, maria.nickolausson@visma.com

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 400 000 nordeuropeiska kunder använder våra produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 använder oss som hostingpartner. Vi är 7 400 anställda och omsatte 8 338 miljoner norska kronor 2015.