Stureplansgruppen valde Visma

Då Stureplansgruppen letade affärssystem föll valet på Visma Control ekonomisystem. Samtidigt implementerar man Vismas elektroniska leverantörsfakturahantering (Visma Document Center Enterprise) samt Vismas budget- och prognosverktyg (Visma Budgeting). Sammanlagt kommer 150 personer att använda systemlösningen.

− Att välja affärssystem är aldrig enkelt. Vi gjorde hårda prioriteringar på vad som var viktigt, tittade mycket på användarvänlighet och att vi kunde växa och utvecklas i systemet. Visma levererade allt detta och vi vet att Visma Control är ett beprövat system som står pall för mycket, säger Eric Medin, vvd för Stureplansgruppen.

Stureplansgruppen grundades 1996 och har sedan dess utvecklats i snabb takt. Under 2011 omsatte koncernen nära 900 miljoner kronor. Koncernen är idag en av landets ledande aktörer inom restaurang- och upplevelseindustrin. Förutom huvudmarknaden i Stockholm bedrivs även verksamhet i Göteborg, Västerås och Visby. Läs mer om företaget på www.stureplansgruppen.se.

För mer information, kontakta:
Carola Lissel, vvd/försäljningsdirektör på Visma Software, 0704-26 61 16, carola.lissel@visma.com
Eric Medin, vvd för Stureplansgruppen, 0708-19 50 03, eric.medin@stureplansgruppen.se