Trygghetsrådet utbildar för jobb med stöd från Visma

Visma Spcs och Trygghetsrådet, TRR, har träffat avtal om utbildningar för arbetssökande som ska slussas tillbaka ut på arbetsmarknaden. Avtalet innebär att TRR kan ta in marknadens vanligaste ekonomiprogram i sin utbildningsverksamhet samt att TRR kan erbjuda platser på Visma Spcs samtliga programutbildningar.

Avtalet omfattar programmen Visma Administration 500, Visma Lön 300 samt Visma Affärsplan. Det innebär att människor som drabbats av arbetslöshet får lära sig de mest använda ekonomiprogrammen på marknaden - lika viktigt för deras framtida anställningsbarhet som om de väljer att starta eget.

- Trygghetsrådet blir med det här avtalet en stor och viktig kund och partner för oss på utbildningsområdet, säger Anette Citron, som ansvarar för skol- och utbildningsområdet hos Visma Spcs. Deras verksamhet är spridd över hela landet och för oss känns det särskilt viktigt att kunna bidra till att fler utbildas till nya jobb.

Visma Spcs har sedan tidigare avtal med flera andra utbildningsföretag, men också med hundratals gymnasieskolor. Vidare finns företagets program och tjänster i Ung Företagsamhets verksamhet samt på universitet och högskolor.

Läs mer på www.vismaspcs.se/utbildningslicenser.

För mer information kontakta:
Rolf Dahlberg, vd Visma Spcs, 0705-20 01 30, rolf.dahlberg@visma.se
Anette Citron, ansvarig skola och utbildning Visma Spcs, 0470-70 61 32, anette.citron@visma.se

Trygghetsrådet har drygt 30 års erfarenhet av att arbeta med övertalighetssituationer i svenskt näringsliv. Verksamheten bygger på ett omställningsavtal mellan Svenskt Näringsliv och PTK. Mer än 32 000 företag med sammanlagt 700 000 medarbetare, huvudsakligen tjänstemän i det privata näringslivet, är anslutna till TRR. Trygghetsrådet har cirka250 medarbetare på drygt 40 platser i landet. Huvudkontoret finns i Stockholm.