Två spännande tidningar från Visma

Nu finns nya nummer av Vismas kundtidningar Vismagazine och Du&Datorn ute. Båda finns i bläddringsbara digitala versioner på nätet.

I Vismagazine ger den förre SAS-chefen Jan Carlzon i en stor intervju bland annat sin syn på ledarskap:

”Chefens uppgift är att lyssna på marknaden, fastställa en strategi och se till att personalen följer strategin… Det största misstaget många gör när de kommer in i ledningen av ett bolag är att engagera sig på detaljnivå i hela verksamheten. Det leder endast till att medarbetarna tappar sina roller”, säger Jan Carlzon.

Vismagazine har också träffat Daniel Domscheit-Berg, mannen som lämnade Wikileaks och dess omstridde frontfigur Julian Assange och startade OpenLeaks, och Mia Törnblom, livscoachen som berättar om hur viktigt det är att känna sig själv för att kunna leda andra.

I tidningen presenteras också nya projekt- och konsulttjänster från Visma samt hur lösningar från Visma reformerar handeln mellan företag.

Du&Datorn har träffat en av vinterns stora tv-profiler och en av världens bästa kartläsare, Tina Thörner. Efter ”Let’s dance” fortsätter hon bland annat genom att dela med sig av alla sina många erfarenheter i föreläsningar om arbetslivets kartläsning och taktkänsla. I intervjun pratar hon om hur man får roligt på jobbet.

Nyföretagandet slår nya rekord varje månad och en av många som startat eget det senaste året är Mikael Norberg. ”Innan du startar ett företag, ta reda på hur verksamheten bäst kan finansieras. Se till att inte starta med knapp kassa”, säger han utifrån sina erfarenheter när han startade Guldstadens Mekaniska AB i Skellefteå.

Den växande trenden med matkassar till dörren skildras i ett reportage från företaget Matkomfort i Stockholm och den som tänker ägna påsken åt trädgården eller balkongen får tips av Mathias Löfgren på Löfgrens Handelsträdgård i Trollhättan.

• Läs Vismagazine här http://www.visma.se/om-visma/Vismagazine
• Läs Du&Datorn här https://www.vismaspcs.se/ditt-foretagande/var-kundtidning

Lars Fredell, informationschef hos Visma, 0470-70 60 50, lars.fredell@visma.se

• mia törnblom
  • tina thörner
  • jan carlzon
  • kundtidning

Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköpslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar, IT-projekt, anbud och upphandling. Visma förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 240 000 kunder i både privat och offentlig sektor i norra Europa. Koncernen har drygt 4 300 anställda, varav 1 300 i Sverige. Omsättningen uppgick 2010 till 4 168 miljoner norska kronor.