Visma Accounting Awards 2019 går till Ekonomibyrån och Win Win Ekonomi AB

Visma Accounting Awards delades ut för andra gången nu på eftermiddagen på mässan Ekonomi & Företag i Stockholm. Vinnare i kategorin Företagarnas pris blev Ekonomibyrån i Halmstad och Medarbetarnas pris gick till Win Win Ekonomi AB i Stockholm.

– Samarbete är A och O för att lyckas när man driver företag. Med det här priset vill vi få fler att upptäcka att både företag och redovisningsbyråer kan växa genom att samarbeta. Att de är starkare tillsammans, helt enkelt, säger Charlotte von Sydow, vd för Visma Spcs.

Visma Accounting Awards instiftades för ett år sedan med syftet att hylla redovisningsbyråer som utvecklar både näringslivet i Sverige och sina medarbetare. Vinnarna i den andra upplagan av Visma Accounting Awards är Ekonomibyrån i Halmstad och Win Win Ekonomi AB i Stockholm, som ikväll fick ta emot priset på mässan Ekonomi & Företag i Stockholm. Prisutdelare var Visma Spcs vd Charlotte von Sydow och Linda Olsson, affärsområdeschef för redovisningsbranschen. Priset är en halvdagsutbildning med Vismas branschexpert inom redovisning och revision, Jan Söderqvist.

Företagarnas pris går till en byrå som hjälper sina kunder att nå sina mål och har ett modernt arbetssätt. Medarbetarnas pris delas ut till en byrå som kännetecknas av utveckling, omtanke, arbetsglädje och som får medarbetarna att växa.

Juryns motivering Företagarnas pris:
Hon är redovisningskonsulten som gör företagare trygga, kompetenta och framgångsrika. Hon vänder rädsla för ekonomi till stolthet och glädje, ökar företagens omsättning och jämnar ut osäkra inkomster över året. Hon peppar och säger “Du kan!”. Elisabeth Svensson, Ekonomibyrån i Halmstad, är rådgivaren som varje företagare behöver.

Juryns motivering Medarbetarnas pris:
När vi läser medarbetarnas nomineringar vill vi också jobba på Win Win Ekonomi AB! Medarbetarna förmedlar en känsla av delaktighet, trygghet, stolthet och glädje - något man bara ser på de allra bästa arbetsplatserna, där samtliga vet hur de ska bidra för att utföra ett av de viktigaste uppdragen som finns: Att få Sveriges företagare att utvecklas. Efter sin stora förändringsresa har Win Win nått en helt ny nivå i branschen.

– Vår kultur på Visma är bygd på att vi stöttar, stärker och sporrar varandra på jobbet. Att få lyfta en annan arbetsplats som tänker likadant känns väldigt roligt och vi hoppas att andra ska bli inspirerade och ta efter, säger Charlotte von Sydow.

Totalt kom det in ett hundratal nomineringar till Visma Accounting Awards 2019. Vinnarna tillkännagavs nu ikväll på mässan Ekonomi & Företag i Stockholm.

Juryn som har utsett årets vinnare har bestått av Charlotte von Sydow, vd, Jens Ahlstrand, HR Manager, Linda Olsson, affärsområdeschef för redovisningsbranschen, Jimmy Nowén, affärsområdeschef för små- och medelstora företag samt Pernilla Möcander, utvecklingschef för Vismas byråprodukter. Samtliga är från Visma Spcs.

För mer information, kontakta gärna:
Charlotte von Sydow, vd för Visma Spcs, 070-392 01 22, charlotte.von.sydow@visma.com
Maria Nickolausson, Digital Change Manager Accounting Offices Visma Spcs,070-377 77 58, maria.nickolausson@visma.com

• nyföretagande

---------------------
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 9 500 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 199 miljoner euro under 2018 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Charlotte von Sydow

Vd på Visma Spcs