Visma breddar sitt erbjudande hos DHL Freight

Nu stärker Visma erbjudandet hos DHL Freight i samband med en förlängning av avtalet. DHL har i flera år varit en samarbetspartner till Visma på fraktområdet och med det nya avtalet kommer Visma även kunna erbjuda sina kunder utrikesdelen hos DHL.

– DHL Freight möter våra högt ställda krav på kvalitet och de har en stor förståelse för de många behov våra kunder har. Därför väljer vi nu att förlänga avtalet på tre år samt att bredda det med utrikesdelen, säger Daniel Saldenius, leverantörsansvarig på Visma Advantage.

Avtalet värt 300 miljoner
Det nya avtalet med DHL är tecknat på tre år och är värt 300 miljoner kronor. Tack vare storleken på avtalet kan kunder hos Visma Advantage få tillgång till samma priser och förmånliga villkor som vanligtvis endast riktigt stora företag får tillgång till.

– Vi är mycket stolta och ser det förlängda avtalet som ett erkännande för vår höga kvalitet och servicenivå. Visma Advantage har en stor kundbas och är en viktig samarbetspartner för oss. Vi ser fram emot samarbetet och är glada att kunna ge bra villkor till deras kunder, Thomas Svensson, Key Account Manager hos DHL Freight.

Helhetslösning för kunderna
Det nya avtalet med DHL Freight ger Visma Advantage möjlighet att erbjuda mindre företag avtal och villkor som endast större företag har möjlighet att förhandla sig till. Det förlängda avtalet ger företag stora fördelar, eftersom det erbjuder en helhetslösning som täcker frakter när de ska skicka paket inrikes eller utrikes. Vismakunder har också ett särskilt direktnummer till DHL, när de vill göra en bokning eller har frågor.

Inköpsavtal för företag
Visma Advantage samförhandlar idag inköpsavtal för 9 500 små och medelstora företag. De erbjuder sina kunder inköpsavtal inom ett 50-tal områden, bland annat inom bud och frakt.

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 285 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL ingår i Deutsche Post DHL. 2012 hade koncernen en omsättning på mer än 55 miljarder euro.

Daniel Saldenius, leverantörsansvarig, Visma Advantage, 08-534 817 62, daniel.saldenius@visma.se
Stina Petrini, informationschef, DHL Freight (Sweden) AB, 08-54 345 669, stina.petrini@dhl.com
Thomas Svensson Key Account Manager, DHL Freight (Sweden) AB, 031-75 21 132, thomas.svensson@dhl.com