Visma efterlyser landets bästa OfficeHack

Att hitta genvägar till en effektivare vardag på jobbet är värdefullt för både anställda och arbetsgivare. Ett enkelt och roligt sätt att effektivisera arbetsplatsen är med hjälp av smarta OfficeHack. Därför har Visma nu startat en videotävling där Sveriges bästa OfficeHack efterlyses. Som inspiration har Visma själva tagit fram tio filmer.

– Det finns många tidstjuvar i en kontorsmiljö, allt ifrån ett oorganiserat skrivbord till att ständigt bli avbruten av kollegor. Smarta och roliga OfficeHacks som motverkar ineffektiva moment i vardagen sparar tid, samtidigt som de ökar effektiviteten och produktiviteten, säger Niclas Nässlander, marknadschef på Visma Software.

Smarta OfficeHacks – effektiviserar arbetet på ett oväntat sätt
Visma har filmat tio av sina medarbetares bästa OfficeHacks, som på ett enkelt och underhållande sätt tipsar om genvägar till en effektivare arbetsmiljö. Filmerna, som ska fungera som inspiration till tävlingen, handlar om allt ifrån hur enkelt en krukväxt kan hållas vid liv till att ständigt vara redo för nästa workshop.

Videotävlingen pågår till 1 december och den som vill delta spelar in en kort video som visar hur kontorslivet blir smartare och roligare. Förhoppningen är att bidragen på ett nytt och oväntat sätt ska effektivisera vardagen. Vinner gör det bidrag som får flest röster av svenska folket.

– Vismas vision som företag är att effektivisera verksamheter. Våra tio filmer med VismaOfficeHack visar med glimten i ögat hur enskilda medarbetare enkelt kan effektivisera sin tillvaro på arbetet och spara värdefull tid. Med tävlingen vill vi samla in fler idéer om hur kontorslivet kan effektiviseras och sprida den kunskapen vidare, säger Niclas Nässlander.

Om VismaOfficeHack
VismaOfficeHack är en videotävling som är öppen för alla. För att delta gör du själv en kort video där det smartaste knepet för att effektivisera arbetsplatsen illustreras. För att lämna in ett tävlingsbidrag och se Vismas filmer, besök visma.se/vismaofficehack. Tävlingen pågår till 1 december och vinnaren belönas med 10 000 kronor.

Så här tävlar du:
1. Gör en video med ditt bästa OfficeHack.
2. Ladda upp videon på Youtube.
3. Fyll i tävlingsformuläret.
4. Dela med dina vänner och se till att din video får flest röster.
5. Var med och tävla om 10 000 kronor.

Catarina Söderlund, presskontakt på Visma, 010-141 14 93, catarina.soderlund@visma.com
Niclas Nässlander, marknadschef på Visma Software AB, 010-141 27 69, niclas.nasslander@visma.com