Visma förvärvar Movenium Oy och stärker sin position inom molnbaserade lösningar för byggbranschen

Visma stärker sitt erbjudande inom byggbranschen med molnbaserad mjukvara för bland annat tidrapportering och projektuppföljning. Genom förvärvet blir Movenium Oy nu en del av Visma.

– Moveniums cloudbaserade erbjudande är ett utmärkt branschanpassat system som väl svarar mot branschens behov och som ger Visma en tydlig spets inom byggindustrin. Moveniums vision att digitalisera och effektivisera byggbranschen stämmer bra in med Vismas nuvarande och framtida strategi. Vår ställning i Sverige och Finland möjliggör för Movenium att bredda serviceerbjudandet till deras 40 0000 befintliga användare och nya kunder ytterligare, säger Carola Lissel, vd för Visma Software.

– Vårt fokus ligger på att driva digitaliseringen av byggbranschen och byggsektorns verksamhet framåt. Med de lagkrav som finns för att förhindra illegal arbetskraft och främja säkerheten på arbetsplatserna, samt med ett ökat behov av mobilanpassade lösningar, så har behovet av molnbaserade lösningar blivit allt viktigare. Vi är glada att få möjlighet att fortsätta utveckla vår verksamhet och expandera vidare med Visma som ägare, säger Otto Laurila, vd för och grundare av Movenium Oy.

Carola Lissel, vd för Visma Software, 0704-26 61 16, carola.lissel@visma.com
Otto Laurila, vd för och grundare av Movenium Oy, + 358 44 284 0278, otto.laurila@movenium.com

Om Movenium
Movenium har idag cirka 1 500 kunder och över 40 000 dagliga användare inom byggbranschen i både Sverige och Finland. Lösningarna innefattar mobil tidrapportering, personalliggare och projektuppföljning, och har utvecklats tillsammans med kunder och deras anställda sedan starten i Finland 2005. Movenium har inställningen att varje kund är unik och att alla företag arbetar utifrån sina egna rutiner och behov. Därför erbjuder de en individuellt anpassad lösning som är enkel att använda och samtidigt minskar den administrativa bördan, ökar lönsamheten och ger full översikt över alla fakturerbara timmar.