Visma lanserar ny modul för förnyad konkurrensutsättning

Visma lanserar en ny modul i inköpssystemet Visma Proceedo som hjälper offentliga verksamheter att följa lagen om offentlig upphandling gällande förnyad konkurrensutsättning.

Med hjälp av den nya modulen, Visma Proceedo Konkurrensutsättning, blir det lättare för verksamheterna att ingå kontrakt med en ramavtalsleverantör i en förnyad konkurrensutsättning.

Arbetet kan delegeras till beställarna och behöver därmed inte belasta inköpsorganisationen.

– Detta är ytterligare ett steg i vår strävan att effektivisera vardagen för våra kunder, säger Visma Proceedos vd Rickard Hansen.

– Vi har lagt stor vikt vid användarvänligheten vid utvecklingen av Visma Proceedo Konkurrensutsättning. Våra lösningar är användarvänliga och vi vet att användarvänlighet är en nyckel till framgång i våra kunders effektiviseringsarbete, säger Rickard Hansen.

Rickard Hansen, vd Visma Proceedo AB, 08-588 848 00, rickard.hansen@visma.com

• effektivitet
  • affärssystem
  • konkurrens
  • inköp

Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköpslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar, IT-projekt, anbud och upphandling. Visma förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 240 000 kunder i både privat och offentlig sektor i norra Europa. Koncernen har drygt 4 300 anställda, varav 1 300 i Sverige. Omsättningen uppgick 2010 till 4 168 miljoner norska kronor.