Visma lanserar program för iPhone

Nu finns den första svenska iPhone-appen för småföretagare. Den heter Visma Infoline, innehåller bara nyttigheter och är helt gratis.

För tiotusentals användare av program från Visma Spcs är Visma Infoline redan känt som populär en nyhets- och informationstjänst. I det utförandet har Visma Infoline funnits sedan hösten 2004 och har cirka 90 000 dagliga besökare.

Nu har det innehållet kombinerats med information från Vismas webbplats nustartarviomsverige.se och blivit appen Visma Infoline. Den riktar sig både till dem som redan driver företag och alla som funderar på att starta.

– Innehållet är avsett att ge nytta och mervärde i fickformat för Sveriges alla företagare – unga som gamla, erfarna som oerfarna. Här finns information och inspiration för dem alla, säger Rolf Dahlberg, vd för Visma Spcs.

Visma Infoline för iPhone har de här flikarna:
Nyheter – daglig bevakning av ekonomi, juridik och skatter för småföretagare.
Inspiration – småföretagare i olika branscher berättar om sina erfarenheter.
Experterna – svar på frågor om redovisning, finansiering, löner, arbetsrätt med mera.
10 tips – snabbkunskap om exempelvis offerter, marknadsföring och kundvård.
Ekonomifakta – aktuella siffror och tal för den administrativa vardagen.

Det finns redan mer än en halv miljon iPhones i bruk i Sverige. Antalet beräknas att bli fördubblat inom ett år. Småföretagarna kommer att svara för en stor del av den ökningen.

• Läs mer om appen och hämta den i App Store här ».

Ordförklaring: En ”app” (från det engelska ordet ’application’) är ett program för handdatorer och i synnerhet då iPhone och iPod Touch från Apple. Appen Visma Infoline fungerar på båda.

Rolf Dahlberg, vd Visma Spcs AB, 0705-20 01 30, rolf.dahlberg@visma.se
Gunilla Jaltsén, produktansvarig Visma Spcs AB, 0470-70 60 00, gunilla.jaltsen@visma.se

• rådgivning
  • enskild firma
  • ekonomilösningar
  • apple iphone

Visma ger små och stora företag, handel, offentlig verksamhet, organisationer och föreningar effektiva lösningar för ekonomisk administration och verksamhetsstyrning. Vismakoncernen har 3.700 anställda i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Holland och Rumänien. I Sverige sysselsätts drygt 1.000 personer.