Visma Nordic Trophy avrundade den nionde säsongen av Visma Ski Classics

Efter en säsong full med spännande lopp över hela Europa så har nu den nionde säsongen av Visma Ski Classics tagit slut. Vinnarna i avslutningsloppet i finska Ylläs-Levi blev Astrid Øyre Slind och Andreas Nygaard. Totalsegrare för hela touren i damklassen blev svenska Britta Johansson Norgren respektive Andreas Nygaard på herrsidan.

Det var goda förhållanden under 70-kilometersloppet i Ylläs-Levi, ett lopp som ägde rum i ett kuperat landskap i finska Lappland. Inget tycktes kunna stoppa åkarna Nygaard och Øyre Slind som förutom att ta hem segern i Ylläs-Levi båda även tog hem segern i Visma Nordic Trophy som omfattar säsongens fyra sista lopp.

– Att vinna Visma Nordic Trophy är en imponerande bedrift av Nygaard och Øyre Slind. Deras beslutsamhet, förmåga att sätta höga mål och uppnå dem kombinerat med teamens fantastiska support är verkligen inspirerande och något vi kan lära oss mycket av i affärslivet, säger Øystein Moan vd för Visma.

Visma Nordic Trophy är en viktig deltävling i touren eftersom det ökar spänningen och tävlingsandan under slutet på en lång säsong som sträcker sig från november till april. Prissumman på 7 500 EUR tilldelas totalsegrarna i de fyra lopp som går i Norden under senvintern och våren.

Läs mer på:
https://vismaskiclassics.com och titta på videointervjuer med Nygaard och Øyre Slind

Om Visma Ski Classics
Visma Ski Classics är ett mästerskap i längdskidåkning som består av några av världens mest prestigefyllda långlopp. Det inkluderar bland annat Marcialonga i Italien, Vasaloppet i Sverige och Birkebeinerrennet i Norge. 32 proffslag och över 50 000 amatörer tävlar sida vid sida. Skidloppen sänds på TV i fler än 70 länder med 20 miljoner tittare. Visma Ski Classics drivs av Ski Classics AB som ägs av Vasaloppet, Birken och W Sportsmedia.

• Vintersporter

• visma nordic trophy
  • längdskidåkning
  • visma ski classics

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 8 500 anställda, över 900 000 kunder och en omsättning på 11 389 miljoner norska kronor under 2018 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.