Visma och Dustin överens om inköpsrabatter för företagare

Visma har tecknat avtal med Dustin, en av Sveriges största leverantörer av IT för företagare. Avtalet innebär att Visma Advantage kan erbjuda samma priser till sina kunder som bara större avtalskunder hos Dustin har.

− Ett bra avtal om priser på datorer och annan IT-utrustning har varit efterfrågat av våra kunder. Nu har en omfattande upphandling genomförts och slutat med att vi kunnat teckna avtal med Dustin, vilket gläder oss mycket, säger Henrik Salwén, vd för Visma Advantage.

Stor kunddatabas
Den stora kunddatabasen hos Visma Advantage har gjort att man har kunnat förhandla fram ett riktigt bra helhetserbjudande. Detta riktar sig till de företag som är kunder hos Visma Advantage och som använder Vismas inköpsportal.

Dustin har ett av Sveriges absolut största utbud på IT-området. Drygt 240 000 produkter finns i sortimentet, som utöver datorer också består av programlicenser, skrivare, servrar, datalagring och mobiltelefoner. På det här stora utbudet kan Visma Advantage nu erbjuda samma förmånliga villkor till sina användare som Dustins större avtalskunder har.

Motsvarar kundernas behov
– Vi tycker att Dustins sortiment, priser och service ligger på den nivå som vi söker. Därför tror vi att Dustin kommer att bidra till att fylla våra kunders behov, säger Henrik Salwén.

– Tack vare vår logistik, organiserad kring vårt eget lager, kan vi erbjuda Vismas kunder snabba och säkra leveranser med marknadens bredaste sortiment. Med vårt starka fokus på kunden ska det bli jättekul att kunna erbjuda våra fördelar till Visma Advantages slutkunder, säger Johan Tibbling, Account Manager på Dustin AB.

Inköpsportal för företag
Visma Advantage gör upphandlingar av ramavtal för över 8 500 små och medelstora företag samt för organisationer inom många olika områden. Avtalen finns tillgängliga i Visma Advantages inköpsportal.

Henrik Salwén, vd för Visma Advantage AB, 0708-16 66 11, henrik.salwen@visma.se
Johan Tibbling, Account Manager, Dustin AB, 0767-24 21 77, johan.tibbling@dustin.se