Visma och LensWay i nytt samarbete

Visma har tecknat avtal med LensWay, en av Nordens största leverantörer av kontaktlinser och glasögon på nätet. Avtalet innebär att Visma Advantage nu kan erbjuda små och medelstora företag att köpa linser och glasögon till riktigt bra priser via en inköpsportal på webben.

− Vi har haft en efterfrågan på ett avtal med optiska produkter, därför är vi glada att nu kunna erbjuda våra kunder och deras anställda bra villkor hos LensWay. Smidigheten att beställa på nätet tror vi passar våra kunder bra, säger Henrik Salwén, vd för Visma Advantage.

Många kunder gör det möjligt
Det stora antalet kunder hos Visma Advantage gör det möjligt att förhandla fram ett riktigt bra erbjudande hos LensWay. Det nya samarbetet innebär att Visma Advantage kan erbjuda sina kunder tillgång till rabatterade priser på hela LensWay sortiment.

− Visma Advantage är precis som vi ett företag som vill förenkla inköp för sina kunder. Vi är övertygade om att vårt samarbete kommer gynna små och medelstora företag genom att erbjuda försäljning av kvalitetsprodukter direkt på nätet med bra villkor och snabba leveranser, säger Henrik Österholm, ansvarig för företagsförsäljning på LensWay.

Inköpsportal för företag
Visma Advantage gör upphandlingar av ramavtal för över 8 500 små och medelstora företag samt organisationer. Avtalen finns tillgängliga i Visma Advantage inköpsportal.

Henrik Salwén, vd för Visma Advantage AB, 0708-16 66 11, henrik.salwen@visma.se
Henrik Österholm, ansvarig för företagsförsäljning på LensWay, 08-520 528 32, henrik.osterholm@lensway.se