Visma Retail stärker satsningen på installation och service

Visma Retail köper PSI Group ASA:s aktier i InStore IT och stärker sin ledande position inom IT-relaterad installation och service inom detaljhandeln.

Instore IT består av fem fristående företag som täcker försäljning, service och installation av kassaapparater, butiksdata, betalningslösningar, bankterminaler, varuautomater, returautomater och förpackningsmaskiner i hela Norge till några av de största aktörerna i branschen.

Förvärvet är en del av Vismas strategiska satsning på IT-relaterad installation och underhåll både i Norge och Norden. En central del är att avtalet omfattar ett långsiktigt servicesamarbete med PSI i Norge genom Instore IT-bolagen.

− Vi ökar vår kapacitet och konkurrenskraft inom service och installation, och kan erbjuda våra kunder ett komplett utbud av tjänster, och säkra att vi kan hantera flera projekt och leveranser till ett bredare spektrum av kunder i framtiden. Sammantaget kommer detta att skapa större värde och kvalitet för både befintliga och nya kunder, säger Peter Fischer, divisionschef chef på Visma Retail.

Avtalet förutsätter godkännande av den norska konkurrensmyndigheten, Konkurransetilsynet.

För mer information, kontakta
Peter Fischer, divisionschef på Visma Retail, +46 (0)70 350 61 16, peter.fischer@visma.se