Visma storsatsar för att bli marknadsledande på Episerver i Norden

Visma etablerar ett nytt bolag som helt fokuserar på lösningar för e-handel och digital marknadsföring baserade på plattformen Episerver.

Satsningen kompletterar Visma Consultings väletablerade konsultteam inom Episerver som redan i dag är en stark spelare på marknaden. VD för det nya bolaget blir Gustaf Snöbohm, tidigare Sverigechef på Episerver.

Flera rekryteringar
Ett flertal strategiska rekryteringar till det nya bolaget förväntas bli klara redan under sommaren, utlovar Gustaf Snöbohm, och inom ett år beräknar Visma att ha över 50 anställda som jobbar med Episerver.

− Med denna satsning tar Visma på allvar upp kampen om att bli Nordens främsta leverantör av e-handel och tjänster baserade på Episerver, säger Andreas Wikholm, vd för Visma Consulting.

Mer än 5 000 kunder världen över använder Episervers plattformar för mer än 20 000 e-handels- och webbplatser.

En stabil spelare

− Under mina år som Sverigechef på Episerver såg jag att det finns utrymme för en stabil spelare som kan ta ansvar för de komplexa lösningarna, och med satsningen vi gör nu, kommer vi kunna ta ansvar för att både bygga och förvalta komplexa Episerver-lösningar för stora kunder. Mitt primära fokus kommer vara att rekrytera de bästa konsulterna, säger Gustaf Snöbohm.

− Det känns otroligt spännande att få möjligheten att bygga upp ett bolag från grunden igen, säger Gustaf Snöbohm.

Bildtext: Vismas Consultings vd Andreas Wikholm, till vänster, ser satsningen på det nya bolaget − med Episervers tidigare Sverigechef Gustaf Snöbohm som vd − som ett viktigt steg när Visma på allvar tar upp kampen om att bli Nordens främsta leverantör av e-handel och tjänster baserade på Episerver. Foto: Mattias Forsman.

Andreas Wikholm, vd, Visma Consulting AB, 08-633 22 50
Gustaf Snöbohm, vd för det nystartade Vismabolaget, 070-689 12 19