Visma tillsätter PR-ansvarig

Visma har rekryterat Frida Bosma som PR-ansvarig för Visma i Sverige. Tjänsten är nyinrättad och har skapats med målsättningen att utveckla det strategiska PR-arbetet och ytterligare stärka Vismas position på marknaden. Frida Bosma kommer närmast från PR-byrån Agency där hon arbetat som projektledare och byråchef.

– Visma är ett av Nordens snabbast växande IT-företag och ledande i en bransch som står inför enorma möjligheter i och med den snabba utvecklingen inom digitalisering och automatisering. Jag ser fram emot att vara en del av den resan, utveckla vår kommunikation mot media därefter samt stärka Vismas varumärke och erbjudande även mot våra slutanvändare, säger Frida Bosma, PR-ansvarig på Visma i Sverige.

Vismas vision är att vara ledande inom automatisering, digitalisering och effektivisering av affärsprocesser. Företaget levererar lösningar inom bland annat affärssystem, bokföring, inkasso, lön, HR, inköp och upphandling.

Frida Bosma tillträdde tjänsten den 14 mars och har förutom erfarenhet från PR-byrå även en bakgrund inom marknadsföring på L’Oréal.

– Vi ser fram emot det Frida Bosma kan bidra med genom hennes erfarenhet inom PR från många olika varumärken och branscher. Hennes kompetens inom kanaloberoende kommunikation och tidigare bakgrund inom marknadsföring bidrar också med värdefull förståelse för hur PR och marknadsföring kan kopplas samman för att maximera resultaten, säger Niclas Nässlander, marknadschef på Visma Software.

Frida Bosma, PR-ansvarig Sverige, Visma, 010-141 27 63, frida.bosma@visma.com
Niclas Nässlander, marknadschef, Visma Software, 010-141 27 69, niclas.nasslander@visma.com
Aase Settevik, Director of Brand & Communications, Visma, +47 920 49 559, aase.settevik@visma.com