Vismaenkät: Försiktiga kunder binder sitt elpris

Bundet elpris är tryggast - och vanligast. Det visar svaren i Visma Infolines dagsfärska webbenkät. Nästan sex av tio svarande har redan bundit sina elpriser och ytterligare några planerar att göra det.

Den plötsliga starten på vintern över hela landet har satt igång spekulationer om risken för snabbt stigande elpriser. Experter på elmarknaden tror dock inte att det blir en repris på förra vinterns kraftiga prishöjningar.

På nyhetstjänsten Visma Infoline ställdes i dag frågan "Är bundet elpris bästa lösningen för dig?". Drygt 800 svarade. Resultatet visar att 58,7 procent redan har bundit sitt elpris, medan 36,6 procent svarade att de föredrar rörligt elpris. 4,6 procent uppger att de tänker binda sitt pris.

Visma Infoline är en nyhets- och informationstjänst i de ekonomiprogram från Visma Spcs som dagligen används av drygt 100 000 småföretagare.

För mer information kontakta
Lars Fredell, informationschef hos Visma Spcs, 0470-70 60 50, lars.fredell@visma.se

• bundet elpris
  • elpriser

Vismakoncernen är Nordens ledande leverantör av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköpslösningar, betalningstjänster och butiksdatalösningar. Visma förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 220 000 kunder i både privat och offentlig sektor i norra Europa. Koncernen har drygt 4 200 anställda, varav 1 200 i Sverige. Läs mer på visma.se.