Vismas affärssystem hos Läkare utan gränser

När hjälporganisationen Läkare utan gränser letade affärssystem föll valet på Visma Control. Tidigare jobbade man i ett mindre affärssystem och med många manuella processer, men väljer nu att samla alla dessa funktioner i Vismas system.

– Vi är tacksamma för att Visma skänkte en del av licensen och gjorde insamlingar för att hjälpa oss i vårt viktiga arbete, säger Maria Sjögren, Head of Finance and Administration hos Läkare utan gränser.

Visma sänkte priset på licensen för Läkare utan gränser för att bidra till deras arbete runt om i världen. Parallellt med försäljningen samlade Visma också in pengar till Läkare utan gränser genom en intern auktion bland anställda. Den resulterade i 10 000 kr som gåva.

– Det är viktigt för oss på Visma att bidra till en bättre värld och vi gör det gärna om det förenklar Läkare utan gränsers vardag, säger Björn Mattsson, vd för Visma Software.

Björn Mattsson, vd för Visma Software, 0707-255222, bjorn.mattsson@visma.com
Maria Sjögren, Head of Finance and Administration hos Läkare utan gränser, 010-1993245 maria.sjogren@stockholm.msf.org

Läkare utan gränser är ett internationellt nätverk, som är aktivt i 19 länder. Den svenska divisionen agerar som en partnerorganisation, vars främsta uppgift är att samla in pengar, rekrytera fältarbetare och arbeta med pressarbete. Läs mer på www.lakareutangranser.se