Vismas kundtidningar tar dig med ut i världen

Affärer och dialog över internet är teman i de nya numren av Vismagazine och Du&Datorn. Båda Vismas färska kundtidningar finns i bläddringsbara, digitala versioner på nätet.

I Vismagazine berättar Maggie Fox, en av världens mest ansedda rådgivare inom sociala medier, hur en organisation kan skapa dialog med sina kunder med hjälp av Facebook och Twitter.

– I framtiden kommer vi att se hur sociala funktioner också integreras med traditionella lösningar och företagsapplikationer, som till exempel affärssystem, säger hon.

En av pionjärerna inom sociala medier heter Rick Marini och i en stor intervju berättar han om sin egen väg till framgång med närvaro på nätet som affärsidé.

Du&Datorn
har träffat småföretagare i flera olika branscher och åldrar. Gemensamt för dem alla är att internet har betydelse för deras verksamheter.

För Åsa Lindström utanför Lerum har internet blivit allt viktigare. Åsa och hennes man Martin driver en gårdsbutik, där de säljer hästfoder. Nu finns deras butik även på nätet. Patrik Backlund, som har en cykelverkstad utanför Umeå, har gjort en liknande satsning.

Peter Arvai är entreprenören som bytte Värmland mot Kalifornien och nu driver ett av världens mest spännande internetföretag, Prezi. Du&Datorn har träffat honom i San Francisco.

• Läs Vismagazine här http://www.visma.se/om-visma/Vismagazine
• Läs Du&Datorn här http://www.vismaspcs.se/ditt-foretagande/var-kundtidning