Webbfakturering tar Visma Administration till molnet

Ett av Sveriges mest använda ekonomiprogram, Visma Administration, får nu en ny viktig molntjänst. Den innebär att tiotusentals småföretagare kan fakturera var de än befinner sig. Om inte datorn är med går det precis lika bra att använda mobilen eller en surfplatta.

Med Visma Administration Webbfakturering kan företagaren skicka fakturorna direkt från Vismas webbtjänst med ett personligt följebrev, skriva ut dem eller spara dem i pdf-format. Oavsett val finns samtliga fakturor alltid tillgängliga på webben.

Det innebär också att företagare som fakturerar själva, men låter en redovisningsbyrå sköta bokföringen, kan göra alla fakturor tillgängliga i molnet för redovisningsekonomen.

Öppnar nya möjligheter
Visma Administration Webbfakturering öppnar nya möjligheter för småföretagare och anställda att skapa fakturor var som helst och när som helst. Tjänsten är plattformsoberoende och kan nås från såväl Mac som PC, smartphone och surfplatta.

– Det här innebär bland annat att en företagare kan skapa ett fakturaunderlag redan när han eller hon befinner sig hos en kund och uppdraget är helt aktuellt. Sedan räcker det med en knapptryckning för att fakturan ska skickas till kunden samtidigt som ett bokföringsunderlag kan gå till redovisningsbyrån, säger Jennie-Ann Karlsson som är projektledare för Visma Administration Webbfakturering.

Stor flexibilitet
Med hjälp av den nya molntjänsten för Visma Administration kan både företagaren och byrån se fakturorna så fort de är utskrivna eller skickade till kunderna. Om flera medarbetare i företaget fakturerar går det att dela kunder, artiklar och samarbeta kring fakturaunderlagen.

Visma Administration Webbfakturering finns att köpa nu och kostar 79 kr per månad. Redovisningsbyråer har fri tillgång till Visma Administration Webbfakturering via Visma Byråstöd.

Sedan tidigare finns också andra molntjänster kopplade till Visma Administration, exempelvis kreditupplysning, säkerhetskopiering och webbhandel.

Bilder i pressrummet
Följande bilder finns att ladda ner från vårt pressrum:

• Visma webbfakturering - bild 1: Med Visma Administration Webbfakturering kan vem som helst skapa fakturor på nätet med en webbläsare.
  • Visma webbfakturering - bild 2: Visma Administration Webbfakturering fungerar även på surfplattor.
  • Visma webbfakturering - bild 3: Visma Administration Webbfakturering fungerar även i smarta telefoner.

Läs mer om Visma Administration Webbfakturering här: http://www.vismaspcs.se/produkter/bokforingsprogram/administration/visma-administration-webbfakturering

Rolf Dahlberg, vd för Visma Spcs AB, 0470-70 60 39, rolf.dahlberg@visma.se
Jennie-Ann Karlsson, projektledare hos Visma Spcs, 0470-70 60 00, jennie-ann.karlsson@visma.se