Vitamin Well Prepare

Prepare for 2018 – Vitamin Well startar året med uppiggande nyhet

Vitamin Well utökar nu sitt sortiment med en helt ny smak – Vitamin Well Prepare. Med koffein, vitaminer och en frisk smak av passionsfrukt är den en välkommen nyhet i vintermörkret.

Mitt under årets mörkaste period lanserar Vitamin Well en ny törstsläckare till sin populära originalserie med vitamin- och mineralberikade drycker. Vitamin Well Prepare innehåller vitaminerna C och D samt zink som bidrar till immunförsvarets normala funktion. Den innehåller även koffein (15mg/100ml) för ökad vakenhet och B12 för att minska trötthet och utmattning. Perfekt inför träningspasset eller när du behöver piggas upp i vardagen.

– Att introducera en nyhet med koffein och D-vitamin när det är som mörkast känns helt rätt. Vitamin Well Prepare passar perfekt för alla som behöver en bra start på det nya året, säger Catharina Carlsdotter, Head of Marketing på Vitamin Well.

Lanseringen av Prepare innebär startskottet för ett händelserikt år för Vitamin Well. 2018 firar företaget tioårsjubileum, något som kommer uppmärksammas på olika sätt under året.

– Vi förbereder oss för ett starkt år fullt av spännande aktiveringar. Vi fyller tio år och det ska vi såklart fira, närmast med fullt fokus på skidsäsongen. Som stolt sponsor till svenska fotbollslandslagetser vi även fram emot en lång fotbollssommar, säger Catharina Carlsdotter.

Vitamin Well Prepare kommer att finnas till försäljning i dagligvaruhandeln från vecka 4 till ett rekommenderat pris på 25 kronor.

Vitamin Wells affärsidé är att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Läs mer på www.vitaminwell.se