Pressinformation

Med anledning av artiklar om sockerinnehåll i drycker vill vi förtydliga följande.

Vitamin Wells vitamindryck är inte ett vatten eller en hälsodryck, utan ett mindre sött alternativ till läsk, juicer och andra stilla drycker. Vissa experter som uttalar sig i media anser att vitamindrycker är onödiga. Men om svenska folket helt skulle byta ut all läsk mot Vitamin Wells vitamindrycker skulle de tillsammans få i sig 10 miljarder färre sockerbitar – eller 1000 sockerbitar färre per person - per år. På köpet skulle de få i sig ämnen som kroppen mår bra av. Det tycker inte vi skulle vara onödigt.

Som vi skriver på varje flaska - Äter du en varierad kost med frukt och grönsaker kan du dricka den för den goda smaken skull.

För mer information kontakta:

Catharina Carlsdotter, catharina.carlsdotter@vitaminwell.se, 0708-919508

Kort om Vitamin Well

Vitamin Well AB grundades 2007 med affärsidén att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten.