Svensk vitamindryck tar hem pris i Norge

Den svenska vitamindrycken Vitamin Well har blivit utsedd till Årets innovationsprodukt på den norska butikskedjan Deli de Luca 2010. Som motivering till priset nämns bland annat att Vitamin Wells unika utformning blivit ett intressant alternativ för konsumenter som idag drivs av funktion och design.

- Vi hoppas på en fortsatt stark utveckling i Norge då vi nyligen lanserat två ytterligare produkter i hyllan, Vitamin Well Reload och Vitamin Well Focus, säger Johan Gummesson, Export Manager på Vitamin Well.

Vitamin Well har funnits på den norska marknaden sedan 2009 och har tidigare mottagit pris för Årets produkt på Pressbyrån 2009 i Sverige.

För mer information vänligen kontakta Catharina Carlsdotter, Brand Manager på Vitamin Well,  0708-919508 eller catharina.carlsdotter@vitaminwell.se

För mer information om Deli de Luca vänligen besök http://www.delideluca.no/

Kort om Vitamin Well
Vitamin Well AB grundades 2007 med affärsidén att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Detta segment saknades tidigare på den svenska och nordiska marknaden. Vitamin Wells drycker lanserades i Stockholm i maj 2008 och lanseringen fortsätter nu över Europa. Idag finns sex drycker på marknaden.