Vitamin Well Drive gör dig redo för hösten

Vitamin Well Drive gör dig redo för hösten

Efter sommarens succé med Limited Edition Drive lanseras nu Vitamin Well Drive som en av Vitamin Wells originaldrycker. Drive smakar ingefära/päron och innehåller bland annat koffein, vitamin D och magnesium. Näringsämnen som kommer väl till pass inför stundande höstmörker och kortare dagar.

Drive lanserades under våren som en limiterad produkt framtagen tillsammans med Statoil. Drive blev snabbt en succé som en av de tre mest sålda vitamindryckerna på Statoil.

Vi är otroligt stolta över att lansera en produkt som så snabbt vunnit mark trots smal distribution. När vi såg den fantastiska utvecklingen var det självklart att låta den bli en del av vårt originalsortiment, säger Catharina Carlsdotter, Marknadschef Vitamin Well.

Drive innehåller 150 % av rekommenderat dagligt intag (RDI) av vitamin D helt i linje med vad Livsmedelsverket rekommenderar. Även i Vitamin Wells övriga drycker med vitamin D höjs nivån till 150 % av RDI.

Först ut med att sälja Vitamin Well Drive utöver Statoil blir Reitan Detaljhandel följt av ICA och Hemköp. Lanseringen fortsätter därefter brett under hösten.

Från hösten innehåller följande av Vitamin Wells produkter 150 % RDI av vitamin D (i linje med Livsmedelsverkets rekommendation)

·  Vitamin Well Drive

·  Vitamin Well Defence

·  Vitamin Well Reload

·  Vitamin Well Protect

·  Vitamin Well Control

·  Vitamin Well Grace

·  Limited Edition Hydrate

För pressinformation, bilder och produktprover

Catharina Carlsdotter, Marknadschef, Vitamin Well

E-mail: catharina.carlsdotter@vitaminwell.se

För säljfrågor

Kristian Knutson, Säljchef, Vitamin Well

Email: kristian.knutson@vitaminwell.se

Vitamin Well AB grundades 2006 med affärsidén att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Detta segment saknades tidigare på den svenska och nordiska marknaden. Vitamin Wells drycker lanserades i Stockholm i maj 2008. I dag finns tolv stilla vitamindrycker, varav fyra sötade med steviolglykosider, och fyra kolsyrade vitaminvatten i Vitamin Wells sortiment.