Vitamin Well fortsätter sitt succésamarbete med Barncancerfonden

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2016 09:15 CET

I höstas hjälpte Vitamin Well Barncancerfonden att samla in över 1 miljon kronor via välgörenhetsloppet Vitamin Well Run of Hope. Nu fortsätter dryckesföretaget stödja barncancerforskningen genom en julkampanj.

Efter succén med Vitamin Well Run of Hope i höstas då Vitamin Well hjälpte Barncancerfonden att samla in över en miljon kronor till Barncancerfonden fortsätter det svenska dryckesföretaget sitt samarbete med organisationen som arbetar för att bekämpa barncancer.

I en julkampanj vid namn Do Well uppmanar Vitamin Well tillsammans med sina återförsäljare alla konsumenter i butik och följare i sociala medier att lägga upp en bild med valfri Vitamin Well och hashtaggen #VitaminWellDoWell. För varje bild skänker företaget 30 kronor till Barncancerfonden.

– Genom en relativt avskalad och rättfram julkampanj hoppas vi kunna nå fram med vårt budskap och engagera så många som möjligt och därmed bidra till den livsviktiga forskning som Barncancerfonden finansierar, säger Mariette Wolfers, Marknadschef Sverige, Vitamin Well.

Vitamin Wells julkampanj sträcker sig från mitten av november fram till den sista december.

Om Barncancerfonden

Barncancerfondens vision är att utrota barncancer. Efter att ha arbetat i drygt 30 år med att fler ska överleva klarar sig idag cirka 80 procent av barnen. Så sent som på 1970-talet var förhållandena de omvända. Barncancerfonden är den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige – helt utan bidrag från stat, kommun eller landsting. Detta kan endast ske tack vare generösa bidrag från privatpersoner, företag och organisationer. Barncancerfonden är godkänd av Svensk Insamlingskontroll vilket garanterar att pengarna alltid går till rätt ändamål. Barncancerfondens plusgironummer är 90 20 90-0. Tack för ditt bidrag.

För mer information vänligen kontakta:

Agnes Palinski, Media Relations Manager Vitamin Well, + 4673 9884468 eller agnes.palinski@vitaminwell.com

Vitamin Wells affärsidé är att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Läs mer på www.vitaminwell.se