Stina Nilsson

Vitamin Well satsar på längden – laddar inför världscupen i Ruka

Vitamin Well fortsätter sin satsning på längdskidåkning. Precis som förra året är företaget partner till världscuptävlingarna i finska Ruka och Falun. Dessutom blir Vitamin Well partner till Engelbrektsloppet i februari som är det största loppet i Sverige efter Vasaloppet sett till antal deltagare.

– Nu tar vi ytterligare steg i vår satsning inom längdskidåkning. Vi kommer fortsatt arbeta tillsammans med våra ambassadörer samt bredda vårt engagemang i och med partnerskapet till Engelbrektsloppet, säger Petter Ericson Hållén, Marketing Manager på Vitamin Well.

Vitamin Well har ett stort engagemang inom längdskidsporten och sponsrar bland annat stjärnåkarna Calle Halfvarsson och Stina Nilsson samt är en officiell partner till flera världscuptävlingar och lopp. Närmast väntar helgens spännande uppgörelse i Ruka, Finlands största skidcentrum, där 400 tävlande från 30 länder gör upp i tio olika grenar.

– Vi är på plats hela helgen och förser alla åkare med vår sportdryck Vitamin Well+. Dessutom kommer vi arrangera flera aktiviteter för besökarna under helga helgen. Vi ser fram emot en fantastisk helg och inramning, säger Petter Ericsson Hållén.

Under vintern kommer Vitamin Well anordna flera spännande tävlingar, aktiveringar och träningstips med kända namn inom längdskidåkning. Följ @vitaminwellsverige och @vitaminwellplus för att inte missa något.

Vitamin Wells affärsidé är att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Läs mer på www.vitaminwell.se