Vitamin Well utökar sin uppskattade steviaserie med Grace

Vitamin Well utökar sin uppskattade steviaserie med Grace

Vecka 41 lanseras Vitamin Well Stevia Grace, en dryck endast sötad med extrakt från stevia i smaken persika/mango. Drycken är berikad med bland annat vitaminerna B och D samt mineralerna selen och zink som bidrar till att bevara hår, hud och naglar.

Det svenska dryckesbolaget Vitamin Well var den första aktören att introducera steviasötade drycker i Sverige. Nu utökas det populära sortimentet med ytterligare en vitamin-och mineralberikad steviadryck. Med sina noll kolhydrater är Vitamin Well Stevia Grace ett utmärkt alternativ när man önskar en god dryck som inte påverkar blodsockernivån. Dessutom bidrar den med flera essentiella vitaminer och mineraler.

- Grace är en fantastisk dryck under höst- och vintertid då den stöttar hår, naglar och hud som ofta påverkas i vårt kalla klimat. Därtill innehåller den D-vitamin som vi vanligtvis får från solen, säger Catharina Carlsdotter, Marknadschef, Vitamin Well.

Vitamin Well Stevia Grace bidrar dessutom genom sitt innehåll till att stötta immunförsvaret och till normal omsättning av kolhydrater.

- Vi vill inspirera till välmående i vardagen. Våra drycker är framställda med funktioner och smaker anpassade för oss i Skandinavien, fortsätter Catharina Carlsdotter.

Vitamin Well Stevia Grace kommer i en stilren flaska om 50 cl och kostar cirka 25 kronor inklusive moms.

Vitamin Well utvecklar, producerar och marknadsför vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Tidigare i år lanserade Vitamin Well steviadryckerna Control, Sharp och Protect i smakerna Citron/Lime, Grape/Apelsin och Passion/Citrus. Vitamin Well har även ett utbud om sex vitamindrycker samt Vitamin Well Sparkling Water i fyra smaker. All utveckling, tillverkning och produktion sker i Sverige.