Carmen Blom ny verksamhetschef inom Vittra

Carmen Blom tillträder i augusti tjänsten som ny verksamhetschef inom Vittra. Hennes uppdrag blir att leda våra skolor i Stockholmsområdet och hon kommer att ingå i Vittras företagsledning. Hon har en bakgrund som framgångsrik rektor i Sollentuna kommun och kommer närmast från ett uppdrag som verksamhetschef för Södertälje kommuns grundskolor.

-Carmen kommer med sitt engagemang och breda erfarenhet att bidra till den fortsatta utvecklingen av Vittra. Hon har på ett systematiskt sätt utvecklat kvaliteten inom Södertäljes grundskolor,  säger Susana Olsson Casas, VD för Vittraskolorna.

Carmen Blom ser fram emot sin nya roll och de möjligheter som den ger.

-Jag gillar Vittras idédrivna arbetssätt och uppskattar den inställning som jag mött till att alla barn och elever kan och ska lyckas. Dessutom delar jag Vittraskolornas vision som jag tycker att alla skolor borde jobba efter.

För mer information kan du kontakta vår VD Susana Olsson Casas på 08-794 42 19 eller susana.olssoncasas@vittra.se

• Stockholm

Med starkt engagemang och pedagogik i framkant lockar vi fram nyfikenheten hos våra barn och elever. Det skapar trygga individer, goda kunskapsresultat och ett livslångt lärande. Vittra är en idédriven organisation och finns på 27 platser i Sverige, från Malmö i söder till Upplands Väsby i norr.