VNB bygger Ålidhems första radhus

För första gången byggs det radhus och parhus på Ålidhem, hustyper som tidigare saknats på det anrika studentområdet.

Det är på Assistentvägen som dessa, för stadsdelen unika, cityrad- och parhus kommer att uppföras. Totalt kommer det att uppföras 28 stycken äganderätter, där radhusen byggs i tre plan med takterrasser och parhusen i två plan. Samtliga med egen altan i anslutning till gemensamt grönområde. Tanken vid designandet av detta område var att knyta an till den befintliga bebyggelsen på Ålidhem och samtidigt skapa ett stadsmässigt och modernt intryck. Då man på Assistentvägen bor nära både NUS och universitetet, samt att kvarteret har ett attraktivt läge som ligger i ett barnvänligt område, kommer detta projekt att kunna tilltala en stor målgrupp.

Byggstarten är planerad till sommaren 2017.

• ålidhem

• Umeå

VNB Byggproduktion är ett privatägt, medelstort byggföretag med verksamhet i Umeå med omnejd och vänder sig till alla typer av beställare.

Idag präglas VNB Byggproduktions egen projektutveckling av en tilltalande arkitektur med fokus på hållbart byggande. Kvalitet och miljö är viktiga aspekter i vårt byggande och vi är sedan 2014 certifierade enligt ISO9001 och ISO14001. Läs mer om vår kvalitet- och miljöpolicy under rubriken Kvalitet & Miljö.

Per Linghult

Presskontakt VD 070 - 514 54 14