Designskisser − nya Volkswagen T-Roc

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2017 15:20 CEST

Volkswagen utökar sin modellportfölj med helt nya T-ROC, en SUV som i storlek är mindre än Tiguan. Världspremiären sker den 23 augusti då den nya bilen kommer att presenteras på ett event i Italien.

Här är de första officiella designskisserna på T-Roc. Mer information kommer i samband med världspremiären.

Film
Volkswagens designers om nya T-Roc: https://youtu.be/LRJMZpnXzDg

Facebook: www.facebook.com/VolkswagenSverige, Twitter: http://twitter.com/VWSverige, YouTube: www.youtube.com/user/VolkswagenSverige , Instagram: www.instagram.com/volkswagensverige

År 2016 levererade Volkswagen 5 987 000 personbilar till kunder i över 150 länder. På den svenska marknaden inregistrerades under 2016 totalt 57 832 personbilar från Volkswagen vilket ger en marknadsandel på 15,5 procent. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, Golf, Golf Sportscombi, Golf Sportsvan, Beetle, Beetle Cabriolet, Tiguan, Touran, Passat, Passat Sportscombi, Arteon, Sharan, Caddy, Multivan, Touareg och Amarok.

Kommentarer (0)