Exklusiv Lamborghini-kollektion nu också online

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2004 00:00 CEST

Automobili Lamborghini Collection omfattar mer än tvåhundra lyxartiklar och accessoarer, framtagna av ett internationellt team av industridesigners. Kollektionen, som är inspirerad av märkets tradition, finns tillgänglig i Automobili Lamborghinis boutique i högkvarteret i Sant’Agata Bolognese. Nu finns den även tillgänglig online.

Produkterna i kollektionen kan köpas via Casa del Toros säkra e-handelssajt: www.lamborghinistore.com

Sajten kan beskrivas som en online-butik, en fascinerande virtuell värld för dem som vill omge sig med den stil och smak som präglar det italienska sportbilsmärket.

På online-butiken finns artiklar och accessoarer som ligger i linje med Lamborghinis livsstil och passion: från mössor till jackor, från böcker till bilmodeller. Några av dem är helt unika.

Automobili Lamborghini Collection uppdateras varje månad med nya artiklar.

Lamborghinis modellprogram omfattar idag supersportbilen Murciélago (6,2 liter 12 cyl. 580 hk) och den nyligen presenterade Gallardo (5,0 liter 10 cyl. 500 hk, byggd i aluminium). Båda modellerna har permanent fyrhjulsdrift. Företaget, som grundades av Ferrucio Lamborghini, har sitt högkvarter i Sant’Agata Bolognese (Bologna). Lamborghini ingår idag, tillsammans med Seat, i Audi Brand Group inom VW-koncernen och ägs till 100 procent av AUDI AG.

För ytterligare information, kontakta: Sven-Åke Enochsson, e-post: sven-ake.enochsson@lamborghini-stockholm.se, tel: 070-515 74 10.

Kommentarer (0)