Lamborghini öppnar i Stockholm

Pressmeddelande   •  Jun 24, 2003 10:40 CEST

Inför introduktionen av den nya Lamborghini Gallardo utökar nu Automobile Lamborghini S.p.A. sitt återförsäljarnät till att omfatta även Sverige.

Lamborghinis sportbilar och reservdelar kommer att marknadsföras och säljas av Svenska Volkswagen AB och Din Bil Stockholm under namnet Lamborghini Stockholm i ett speciellt showroom på Strandvägen 7A, som öppnar i höst.

Ansvarig för Lamborghini-verksamheten, parallellt med nystartade Bentley, blir Sven-Åke Enochsson, som under de senaste tio åren varit chef för Audi i Sverige och dessförinnan för Porsche.

Lamborghinis modellprogram omfattar idag supersportbilen Murciélago (6,2 liter 12 cyl. 580 hk) och den nyligen presenterade Gallardo (5,0 liter 10 cyl. 500 hk, byggd i aluminium). Båda modellerna har permanent fyrhjulsdrift. Företaget, som grundades av Ferrucio Lamborghini och i dagarna firat 40-årsjubileum, har sitt högkvarter i Sant’Agata Bolognese (Bologna). Lamborghini ingår idag, tillsammans med Seat, i Audi Brand Group inom VW-koncernen och ägs till 100 procent av AUDI AG.

För ytterligare information, kontakta: Sven-Åke Enochsson,
e-post: sven-ake.enochsson@audi.se, tel: 08-553 866 33 eller 070-515 74 10.

Kommentarer (0)