Två pallplatser för Volkswagen i Rally Argentina

Två pallplatser för Volkswagen i Rally Argentina

Det blev en andra- och tredjeplats för Volkswagen Motorsport i det tuffa WRC-rallyt i Argentina. Sébastien Ogier kom tvåa bakom flerfaldige världsmästaren Sébastien Loeb och tog därmed sin femte pallplats (tre segrar, två andraplatser) av fem möjliga i sin Polo R WRC. Jari-Matti Latvala avslutade starkt och knep tredjeplatsen. Ogier leder förarmästerskapet stort före Loeb och Volkswagen Motorsport behåller ledningen i teammästerskapet.

Klicka här för att se hela releasen.

Facebook: www.facebook.com/VolkswagenSverige,  Twitter: http://twitter.com/VWSverige, YouTube: www.youtube.com/user/VolkswagenSverige

År 2012 levererade Volkswagen 5 740 000 personbilar till kunder i över 150 länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000 personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, Golf, Golf Cabriolet, Beetle, Beetle Cabriolet, Tiguan, Touran, Jetta, Passat, Passat Alltrack, CC, Eos, Scirocco, Sharan, Caddy Life, Multivan, Touareg och Phaeton.