Nyhet -

Träffa Volontärbyrån på årets SACO-mässa 1-2 december på Älvsjömässan, Stockholm

Är du ung och studerande och vill veta mer om volontärarbete i Sverige? Vi finns på på plats under Stockholmsmässan i Älvsjö, Torsdag 1/12, 9.00-17.00 och Fredag 2/12, 9.00-16.00.

På www.volontarbyran.org samlar vi ideella uppdrag/volontäruppdrag från hundratals föreningar runt om i landet, uppdrag som du kan söka om du vill arbeta ideellt. Du väljer själv de uppdrag som du är intresserad av och du kan söka uppdrag utifrån vart du bor och när du vill volontärarbeta. Från vår sajt skickar du in din intresseanmälan direkt till den organisation du vill volontärarbeta på.

Volontärarbete/Ideellt arbete är ett fantastiskt sätt att få erfarenheter, träffa intressanta människor, öka självförtroendet och hitta din drivkraft.

Om SACO-mässan i Stockholm
SACO-mässan är Sveriges största yrkes- & utbildningsmässa för dig som ska välja utbildning efter gymnasiet. Utställare är universitet och högskolor, andra eftergymnasiala utbildningar (YH-utbildningar, KY, folkhögskolor, yrkesutbildningar och privata utbildningar) Internationella utbildningar och agenter för utländsk utbildning , näringsliv, myndigheter och organisationer, Saco och förbund. Mässan är öppna för alla men i första hand besöks den av gymnasieelever i åk 3 och de som ganska nyligen tog studenten.