Volvo Duett i samhällets tjänst

Lördagen den 26e Maj invigdes Volvo Museums nya utställning ”Volvo Duett i samhällets tjänst”.

Volvo Duett var Volvos första serietillverkade herrgårdsvagn och designades utifrån visionen att den skulle kunna användas som både yrkesbil och fritidsbil.

Volvo Museum har lånat gamla bilar från SJ, militären och polisen som alla använde Volvo Duett som tjänstebilar under mitten av 1900-talet så det finns mycket att titta på! ”Vi är så glada att kunna ägna en hel utställning åt denna modell som spelat en sådan viktig roll i många människors yrken,” berättar Sören Nyeboe, VD på Volvo Museum.

“Volvo Duett I samhällets tjänst” visas hela sommaren fram till slutet av September.