Coca-Cola storsatsar på miljöbilar från Volvo - Alla förarna genomgår Volvo Eco-Safekurs

Bo Larsen, blarsen3@volvocars.com

I dagarna levereras nära 200 nya tjänstebilar, företrädesvis Volvo V70 2.0 Flexifuel, men även V70 2.0D till de anställda inom dryckestillverkaren Coca-Cola Drycker Sverige AB. Bilarna levereras runt om på olika platser i Sverige, där förarna också kommer att genomgå Volvo Driving Academy´s Eco-Safe kurs, vars syfte är att göra förarna såväl säkrare som mer energimedvetna bakom ratten.

- Detta är ytterligare ett steg i vårt lokala miljöarbete som vi bedriver inom flera olika områden. Ecodriving som handlar om sparsam körning, leder inte bara till lägre bränsleförbrukning, utan också mindre slitage på våra nya bilar och även på våra chaufförer som får en lugnare och mer avstressad arbetsmiljö, säger Anne Lindfeldt, presschef på Coca-Cola Drycker Sverige.

Det är i år 10-årsjubileum i samarbetet mellan Volvo Personbilar Sverige AB och Coca-Cola Drycker i Sverige AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Bo Larsen, 031-325 25 68 alt. blarsen3@volvocars.com

Anne Lindfeldt, Biträdande informationschef, Coca-Cola Drycker Sverige AB, 08-500 75116 alt. alindfeldt@ccnordic.com

Volvo Personbilar Sverige. Vi förbehåller oss rätten att när som helst och utan föregående varning ändra färger, specifikationer, tillbehör, material och modeller.

Klicka på länken nedan för att läsa mer on-line