Helén Savmyr ny platschef för Volvo Personvagnar Karosskomponenter

Besök även nya mediasajten! https://www.media.volvocars.com/ . Helén Savmyr, chef för materialplanering och logistik på Volvo Personvagnar efterträder Derek Jessiman som platschef för Volvo Personvagnar Karosskomponenter i Olofström. Helén Savmyr, som är född och uppvuxen i Karlshamn, är utbildad kemiingenjör vid Lunds tekniska högskola. Hon kom till Volvo Personvagnar 2000 och blev först ansvarig för logistikfrågor inom Inköp innan hon 2003 tog över ansvaret för all materialplanering och logistik i företaget. Helén har dessförinnan haft en lång karriär inom kemiindustrin bland annat för Statoil och Perstorp AB med flera ledande befattningar inom produktion. - Med sin långa erfarenhet inom både logistik och produktion är jag övertygad om att Helén har stora möjligheter att fortsätta att utveckla Volvo Personvagnar Karosskomponenter till en konkurrenskraftig tillverkare av karossdetaljer, säger Magnus Hellsten, chef för produktion inom Volvo Personvagnar. Helén Savmyr tillträder sin nya post som platschef den 1 maj. För mer information kontakta: Jonas Knutson, pressansvarig Volvo Personvagnar Karosskomponenter, tel 0454-26 52 00 Maria Bohlin, presstalesman Volvo Personvagnar AB, tel 031-59 65 25 --------------------------------------------------------------- Volvo Personvagnar Karosskomponenter producerar högkvalitativa karossdetaljer till samtliga modeller i Volvo Personvagnars modellprogram, men även till andra varumärken inom Ford Motor Companys europeiska verksamhet. Karosskomponenter har 2 400 anställda med en årlig tillverkning av drygt 50 miljoner karossdetaljer. -------------------------------------------------------------- 2007-03-21, Informationsavdelningen, Björn Cederström, 031-325 25 21