JAGUAR XF - en helt ny bilmodell från Jaguar Cars

Idag släpper Jaguar nyheten om att man kommer att introducera en helt ny Sports Saloon med modellbeteckningen Jaguar XF. Den lyxiga och sportiga mellanklassmodellen premiärvisas under hösten 2007 och kommer att ersätta S-TYPE i Jaguars modellprogram. XF är utvecklad i Jaguars Produktutvecklingscenter i Whitley, Coventry, England och kommer att tillverkas vid Jaguars fabrik i Castle Bromwich, Birmingham där också den lyxiga GT-vagnen XK och limousinen XJ produceras. - Jaguar XF är en ny sportig 4-dörrars Saloon som kommer att utmana folks uppfattning om Jaguar, säger Bibiana Boerio, VD Jaguar Cars. - Vår nya sportbil XK, som introducerades i våras, har blivit en stor framgång på marknaden och vi tar nu nästa steg i Jaguars produktoffensiv. - Om du gillar nya XK, vänta bara tills du får se nya Jaguar XF!. De första kundleveranserna av Jaguar XF kommer att ske under våren 2008. Bildtext Jaguar S-type: Nya Jaguar XF kommer att ersätta S-TYPE under år 2008. S-TYPE, som ersätts av XF, har sålts i över 270 000 exemplar sedan debuten 1999. Till redaktören: Inga bilder eller ytterligare detaljer av Jaguar XF släpps för närvarande. För ev. frågor kontakta: Hans Rubenstein, presschef Jaguar Sverige, Tel 031-325 1907 alt. Epost: hrubenst@jaguar.com 2006-11-28, Informationsavdelningen Volvo Personbilar Sverige AB, Björn Cederström, 031-325 25 21